Behoud van klanten

Klanten hebben online gemakkelijk toegang tot informatie over productaanbiedingen en merkvoordelen, waardoor zij vaker dan vroeger overwegen van bankaanbieder te veranderen, wat betekent dat financiële en bankinstellingen voortdurend met elkaar concurreren om klanten te winnen en te behouden. Een verbeterde klantervaring is een krachtige manier om klanten te behouden, en merken gebruiken geuren als een methode om de klanttevredenheid te verbeteren en het niveau van klantenservice te verhogen.

Het toevoegen van een geur aan bankkantoren kan een ontspannende sfeer scheppen voor angstige klanten of een aangenamere omgeving creëren voor degenen die de bankervaring als stressvol of saai ervaren. Als klanten meer ontspannen en comfortabel zijn, zullen ze een positievere ervaring hebben met uw merk, wat resulteert in een hogere klantenbinding.

Wachten in lange rijen kan frustrerend zijn en resulteren in een negatieve ervaring voor klanten. Uit onderzoek blijkt dat geparfumeerde omgevingen de klanttevredenheid verhogen en door klanten gunstiger worden ervaren.

Geurfeit

“Het begeuren van winkelomgevingen verbetert de evaluatie van klanten en klanten hebben de indruk dat ze korter in de winkel zijn geweest.”

(Spangenberg et al. 1996)

Voordelen van bedrijfsgeur

Een bedrijfsgeur heeft vele voordelen. Niet alleen stelt de geur het merk in staat om op een persoonlijker, emotioneler niveau dan bij traditionele marketing contact te leggen met klanten, het resulteert ook in een sterkere merkherkenning met betrekking tot de ervaring van een klant met uw merk. Dit wordt steeds belangrijker voor banken nu we het tijdperk van online bankieren ingaan. De behoefte om een filiaal te bezoeken neemt af, dus voor de beperkte keren dat uw klanten wel langskomen, wilt u zorgen voor een meer persoonlijke en gedenkwaardige ervaring.

China Merchants Bank is uitgeroepen tot ‘De meest respectabele onderneming in China’ en onderscheidt zich van de concurrentie door een sterke focus op innovatie, kwaliteitsdienstverlening en geavanceerde technologieën. Dankzij de kracht van geur kan China Merchants Bank nu op een veel dieper niveau contact leggen met haar klanten. Air Aroma en China Merchant Bank hebben samen twee exclusieve signature geuren ontwikkeld. Beide kenmerkende geuren creëren een blijvende indruk om totale klanttevredenheid te bereiken.

Klanttevredenheid

Gebleken is dat geur de tijd die in een filiaal wordt doorgebracht of de wachttijd vermindert en dat de dienstverlening gunstiger wordt beoordeeld.

Merkherkenning

Omgevingsgeur ondersteunt als geen ander medium uw meest waardevolle bezit, uw merk.

Begin je bank te begeuren

Neem contact op met een Air Aroma vertegenwoordiger, we laten uw bedrijf in een mum van tijd heerlijk ruiken.