De rol van geur in onroerend goed

De rol van geur in onroerend goed

Trek de juiste kopers voor jouw huis aan door middel van geur. Het vinden van een nieuw huis of bedrijf biedt een kans voor een nieuwe levensfase met een frisse start. Misschien gaat het over uitbreiding of ben je op zoek naar wat kleiners. Wie weet wil je een nieuwe woon of werk locatie of stijl uitproberen.

Met meer mogelijkheden om ontroerend goed online te bekijken, is er meer concurrentie bij het overwegen van de juiste keuze voor de juiste behoeften. Wanneer iemand besluit om een bezichtiging te plannen, weegt de impact van die persoonlijke ontmoeting een beetje zwaarder, en elke factor kan iemand helpen om de juiste keuze te maken. Projectontwikkelaars, interieurontwerpers, makelaars en architecten hebben allemaal een gemeenschappelijk doel: een onvergetelijke eerste indruk achterlaten. Men weet vrijwel onmiddellijk of ze geïnteresseerd zijn of niet; Studies hebben aangetoond dat 80% van de potentiële kopers binnen enkele seconden weet of ze geïnteresseerd zijn in de nieuwe ruimte. Het eenvoudigweg creëren van een esthetisch aantrekkelijk potentieel huis of bedrijf was in het verleden de belangrijkste focus bij het aantrekken van potentiële kopers en huurders. Tegenwoordig profiteren ontroerend goed eigenaren van geurmarketing om op te vallen tussen de concurrenten en om de ruimte nog aantrekkelijker te maken.

Het is bekend dat geur een huis gemoedelijker maakt, omdat het de indruk wekt dat een ruimte ‘mooi’ is. Het opmerken van een aangename geur ontwaakt de gedeeltes in de herenen die over emotie en herinnering gaan. De juiste geur kan de beleving van uw huis versterken, waardoor het luxer en exclusiever aanvoelt. Wanneer een potentiële koper of bewoner zich op zijn gemak voelt in zijn potentiële ‘huis’, zal hij eerder overstag gaan om een bod te doen of de ruimte te huren. Omgekeerd kan een slechte geur klanten onmiddellijk ontmoedigen om de ruimte te kopen of huren. Wij mensen nemen altijd de geur van een ruimte op, of het nu bewust of onbewust is, dus het introduceren van een aangename geur kan in jouw voordeel werken. Gedateerde geurmethoden zoals koekjes bakken of het gebruik van een sterk plug-in apparaat worden afgeraden, maak liever gebruik van een geurverspreider voor een subtiele consistente geur. Air Aroma levert al meer dan twintig jaar de diffusieapparatuur en geuren voor residentiële en commerciële gebouwen over de hele wereld. De frisse geuren van Air Aroma zoals Illuminate en Lemongrass Tea in een diffuser zoals de Aroscent kunnen de perfecte aanvulling zijn op een interieurruimte.

Geurmarketing kan ook de waarde van uw huis of gebouw verhogen, aangezien klanten een ruimte met een aangename geur doorgaans als van een betere kwaliteit beschouwen. Hierdoor is men bereid meer te betalen voor een pand. Het wordt aanbevolen om de entree van uw huis of lobby van uw woongebouw te begeuren, in deze ruimte zal de eerste indruk zijn. Andere gebieden die kunnen worden begeurd, zijn openbare ruimtes zoals voorzieningen en gangen, evenals ruimtes waar u de mogelijkheid hebt om het gebouw te presenteren, zoals een verkoopcentrum, een verhuurkantoor en modelunits. Voor gebouwen in de commerciële vastgoedsector zendt een begeurde ruimte een boodschap uit van reinheid, aandacht voor detail en kwaliteit. Een aantal van de beste vastgoedbedrijven ter wereld hebben Air Aroma in dienst genomen om een positieve geurbeleving te genereren. Geur is het belangrijkste zintuig als het gaat om onze herinneringen en emoties, en wanneer iemand kennis maakt met een unieke geur, heeft het de kracht om een blijvende herinnering te creëren.

Nu de onroerendgoedmarkt competitiever is dan ooit, kunt u vandaag nog contact opnemen met Air Aroma om van uw ruimte een plek te maken waar uw klanten zich elke dag thuis zullen voelen.