Geld stinkt niet

Post Image

De Amerikaanse kunstenaar Mike Bouchet staat bekend om zijn gedurfde, multidisciplinaire werken welke een beroep doen op de realiteit en de hedendaagse cultuur van consumenten. Hij heeft onlangs een kunstobject geproduceerd dat je laat nadenken over het Amerikaanse kapitalisme. Met een ode aan hebzucht, materialisme en macht, presenteert Tender iets ongrijpbaars; de geur van een Amerikaans dollarbiljet.

Een Amerikaans dollarbiljet legt een grote reis af tijdens zijn leven en zorgt met zijn zeer herkenbare geur voor een scala aan associaties. Er bestaan verschillende nuances binnen deze geur: van stug en vers gedrukt tot warm en versleten. Bouchet verspreidt deze geur in een open en lege galerij, waardoor er een onverwachte zintuiglijke ervaring ontstaat.

Air Aroma heeft samen met Marlborough Chelsea deze geur ontwikkeld. De geur zorgt ervoor dat er een subtiele sfeer wordt verspreid door de gehele ruimte.
Om deze geur te ontwikkelen, bestudeerde Marc vom Ende vele maanden de typische geur om deze tot in de puntjes te perfectioneren. Hij heeft zelfs chemische extracten uit geperste biljetten gebruikt. De ingrediënten bestaan uit: katoen, linnen en inkt. Daarnaast zijn er zo’n 100 andere vluchtige organische stoffen gebruikt zoals leer, metaal, zout en zweet.

Tender vindt plaats van 19 januari tot en met 25 februari in Marlborough Chelsea Gallery in Chelsea, New York City. Helaas is dit niet om de hoek. Mocht U in de gelegenheid zijn om dit zelf te ervaren, schroom niet om langs te komen. Meer informatie over de kunstenaar is hier te vinden: http://marlboroughchelsea.com

Marie-Stella-Maris ruikt naar meer!

Post Image

Heerlijke bodylotions, verzorgende scrubs, geurkaarsen, natuurlijk mineraalwater of een heerlijke kop koffie en een relaxte sfeer: je vindt het allemaal bij het Amsterdam-based lifestyle merk Marie-Stella-Maris. En sinds twee maanden worden klanten al buiten op de Keizersgracht verwelkomd met de geur van de Marie-Stella-Maris N° 92 room spray. Air Aroma ontwikkelde op basis van deze room spray, een speciale signature geur.

Het doel van de geurinstallatie is het welkom heten van nieuwe klanten. En niet zonder succes. “Ik schat dat ik sinds de installatie van de machine 20 tot 30% meer mensen per dag in onze winkel ontvang.”- aldus de storemanager Emiel Gerardu.

Ook de oprichter van Marie-Stella-Maris, Patrick Munsters, is enthousiast: “De geur is al op de brug te ruiken!”

In 2011 richtte Patrick Munsters samen met Carel Neuberg Marie-Stella-Maris op. Patrick Munsters raakte geïnpireerd op het moment dat de Verenigde Naties in 2010 toegang tot schoondrinkwater en sanitaire voorzieningen tot een mensenrecht verklaarden. Om dit wereldwijd te realiseren, werden internationale organisaties opgeroepen geld beschikbaar te stellen.

Dit was het begin van Marie-Stella-Maris, de plek waar bij elk product dat je koopt, een vast bedrag wordt afgedragen om wereldwijd schoon drinkwater projecten te kunnen realiseren. De Marie-Stella-Maris Foundation heeft inmiddels al 6 schoondrinkwater projecten ondersteund, die in totaal meeer dan 12.950 mensen aan toegang tot schoon drinkwater helpen.

Air Aroma is dan ook trots op deze samenwerking, want zoals Patrick Munsters het zo mooi verwoordt: "Het is toch te bizar voor woorden dat er nog steeds zoveel mensen in de wereld zijn, die geen toegang hebben tot één van de meest belangrijke basisbehoeften van de mens?"

Air Aroma trots geurpartner van Entitled Projects tijdens Amsterdam Fringe Festival

Post Image

‘Title and place unknown – de aankondiging van de dood van de mens’ is een gewaagd experiment voor zowel makers als toeschouwers door de bijzondere manier van inzetten van licht en dans. Wij durven te breken met de (on)geschreven regels in de dans- en filmwereld. – zo luidt de aankondiging van de interactieve audiovisuele/ dans- voorstelling van Entitled Projects.

Een mysterieuze en veelbelovende aankondinging die de spijker op zijn kop slaat. Tijdens het Amsterdam Fringe Festival waant de bezoeker zich voor even in een andere wereld. De jonge, veelbelovende, producenten Edward van Dongen en Silvie Konings maken een combinatie van dansers in een prachtige choreografie en opvallende projecties in de donkere kelder van Het Volkshotel die prikkelt, inspireert en zorgt voor een onvergetelijke ervaring.

In deze voorstelling worden verschillende vragen letterlijk tegen het licht gehouden: Onze huidige maatschappij is helemaal doordrongen van techniek en dan komt langzaam de vraag waar wij staan als mens te midden van deze technologische wereld. Kan deze techniek ons over gaan nemen? Wat is onze rol als mens? Zijn wij de aanstichter of zijn wij een lijdend voorwerp?

De voorstelling is geinspireerd op de Franse Filosoof Michel Foucault, die stelde dat de ‘ik’ geen vaststaande identiteit was, maar beïnvloed wordt door de structuur om hem heen. Zijn wij nog wel vrije autonome burgers? In zijn late werk doet hij een beroep op de mens om het eigen bestaan een bepaalde richting of vorm te geven.
Tijdens “Title and place unknown- de aankondiging van de dood van de mens” wordt de bezoeker niet alleen blootgesteld aan beeld en geluid, maar ook het reukzintuig speelt een rol. Air Aroma heeft met veel plezier en trots een geurmachine met de geur van “fresh grass” beschikbaar gesteld, om het contrast tussen de industriële setting en het natuurlijke aspect optimaal te kunnen ervaren. De reacties van de bezoeker op deze bijzondere multizintuiglijke avond uit zijn erg lovend.

Tijdens het Amsterdam Fringe Festival zijn er 11 dagen lang 80 verschillende voorstellingen te zien op 40 verschillende locaties. Het Amsterdam Fringe Festival onderscheidt zich van andere theaterfestivals door de open inschrijving en door hedendaags theater in een informele en toegankelijke context te plaatsen. Dit festival is gebaseerd op de beroemde en succesvolle Fringe Festivals welke onder andere plaatsvinden in Edinburgh, Adelaide, New York en Delhi.

We are hiring!

Post Image

Kom jij ons team versterken?

Om adequaat antwoord te kunnen blijven geven op de toenemende vraag vanuit markt en onze leidende positie verder uit te kunnen bouwen, zoeken wij een nieuwe collega die samen met ons wil werken aan de verdere groei van onze organsatie.

Wij zoeken een collega (m/v) met echt sales-DNA:
Iemand die een kick krijgt van het scoren van afspraken en deze afspraken ook om kan zetten in concrete opdrachten. Iemand die bruist van de energie, het bedrijf en zichzelf professioneel kan presenteren en de klant kan overtuigen van de toegevoegde waarde en specifieke mogelijkheden van geur binnen zijn marketingstrategie. Iemand die niet gedemotiveerd raakt van een afwijzing, maar juist doorgaat waar anderen stoppen. De focus ligt op new-business op de Nederlandse markt, waarbij je behaalde successen natuurlijk bijdragen aan het op- en uitbouwen van je eigen klantenkring.

Wij bieden je een uitdagende sales functie binnen een internationaal opererende organisatie met meer dan voldoende doorgroeimogelijkheden. Je maakt onderdeel uit van een jong en hecht team met duidelijke ambities en een sterke focus op de verdere groei van Air Aroma EMEA. Je kunt o.a. rekenen op een passend salaris, bonusregeling en deelname aan de collectieve pensioenregeling.

Beschik jij over de volgende kwaliteiten?
- Sales skills én mentaliteit
- Inspirerende persoonlijkheid met teamspirit
- Bewezen onderhandelingsvaardigheden
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden (Nederlands en Engels!) op - verschillende organisatie-niveaus.
- In staat zelfstandig presentaties te verzorgen, 1-op-1 en in groepsverband.
- Nieuws- en leergierig
- In bezit rijbewijs B
- Bij voorkeur woonachtig in omgeving Utrecht

Pas jij in bovenstaand profiel, dan zien we uit naar je C.V. en motivatiebrief. Je kunt deze sturen naar richard.min@air-aroma.com. De sluitingsdatum van deze vacature is 16 oktober 2015. Voor aanvullende informatie kun je ook telefonisch contact met ons opnemen op 030 285 1009.

Geurmarketing zorgt voor onderscheidend vermogen binnen de fitnessbranche

Post Image

De fitness-industrie heeft een grote ontwikkeling doorgemaakt in de afgelopen jaren. De lessen worden persoonlijker, faciliteiten en trainingsapparatuur meer geavanceerd en de concurrentie steeds groter. Het is voor sportscholen steeds moeilijker om aan de behoeften van de klant te voldoen en zich te positioneren in de markt.
Mood Mountain, onze distributeur in Zwitserland, onderzoekt op welke manier een sportschool zich kan onderscheiden. Dit onderzoek vindt plaats bij Küpfer’s Gym in Kreuzlingen.

De uitdaging
Küpfer’s Gym straalt een aangename, relaxte sfeer uit. Toch kampen zij met problemen zoals nare luchtjes. Geuren zoals “muffe” lucht of lichaamsgeur dragen niet bij aan de beleving die de sportschool wil bieden. De belangrijkste doelstelling is om de negatieve geuren te bestrijden en hierdoor meer klanten te binden en nieuwe klanten aan te trekken.
Kortom, de Küpfer’s Gym is op zoek naar een manier om de aangename, relaxte sfeer die in de sportschool hangt extra kracht bij te zetten.

De oplossing is Ecoscent
Het is voor de Küpfer’s Gym belangrijk dat de geurmachine “onzichtbaar” is voor de bezoeker. Daarnaast willen zij een neutrale, delicate en onopvallende geur. Tenslotte moet de intensiteit van de geur makkelijk aangepast kunnen worden. Na een uitgebreide analyse is er besloten om voor een Ecoscent te kiezen. Het bereik van Ecoscent is ideaal voor grote ruimtes, omdat deze meerdere verstuivers bevat. In Küpfer's Gym wordt een Ecoscent R2 gebruikt, wat wil zeggen dat twee verstuivers voor een zeer gelijke verdeling van de aroma zorgen.

Het Resultaat
De eerste en belangrijkste ruimte waar begeurd wordt, is de fitnesszaal. In de toekomst zal ook in de kleedkamers en toiletten geur toegevoegd worden. De Ecoscent is zeer positief ontvangen door de klanten van de gym. De bezoeker ervaart de sportschool als frisser en schoner dan voorheen. Daarnaast blijven mensen langer in de sportschool voor een drankje aan de bar na hun workout.
Mood Mountain is trots om Küpfer's Gym aan hun tevreden klanten toe te mogen voegen.

In ons assortiment vindt u 100% pure etherische oliën, specifiek voor de fitness-industrie. Het stimuleert neurologische stimuli en elimineert bacteriën in de lucht. Arosport Cardio bevat pepermunt en gember, welke een positief effect op de luchtwegen hebben. Arosport Conditioning bevordert het uithoudingsvermogen en concentratie. Arosport Cooldown daarentegen, heeft juist kalmerende ingrediënten.

De geur van Japanse schoonheid

Post Image

Afgelopen week sloeg Air Aroma USA de handen ineen met de, in Tokyo gevestigde, kunstenaar Michio Koide, door geur toe te voegen aan zijn tentoonstelling. Het evenement, dat plaatsvond in de Nippon Gallery in New York, laat traditionele Japanse schoonheid zien, tentoongesteld in de vorm van sieraden.

Het team van kunstenaars vertaalt traditionele verhalen en historische figuren uit de Japanse cultuur naar hun visie op hedendaagse kunst. Om deze tentoonstelling naar een hoger zintuigelijk niveau te brengen, wordt de bezoeker bij aankomst verwelkomd met een verfijnde Japanse bamboe geur. Michio Koide en zijn team kiezen voor een traditionele, maar tevens moderne geur die de hedendaagse interpretatie van de klassieke beelden als inspiratie weerspiegelt.

De geur wordt gebruikt om de natuurlijke elementen na te bootsen en zorgt voor een extra indrukwekkende en blijvende ervaring bij de bezoeker.

Best beoordeelde hotelketen in Nederland kiest voor Air Aroma

Post Image

“Barcelona: Laat je zintuigen prikkelen.” “Amsterdam: Laat u betoveren door Amsterdam” “Expo 2015 vindt plaats in Milaan. NH heeft meer dan 2.000 kamers in deze mooie stad”

Slechts een kleine greep uit veelbelovende woorden over smaakvolle bestemmingen. NH Hotel Group is nu een van de 25 grootste hotelketens in de wereld en exploiteert bijna 400 hotels in Europa, Amerika en Afrika. In al haar hotels kenmerkt het NH-merk zich door haar toewijding aan de hoogste kwaliteitsnormen die voor haar services en faciliteiten gelden.

Dit mooie streven wordt beloond: NH Hotels is verkozen als beste hotelketen van Nederland door Zoover Awards. Zoover is de grootste onafhankelijke vakantie beoordelingssite van de Benelux. NH Hotels wordt beoordeeld met hoge cijfers door de bezoekers van Zoover.nl. Verschillende factoren zoals gastvrijheid, hygiëne en faciliteiten komen aan bod in deze gastwaardering. Ook in 2014 kwam NH hotels als winnaar uit de bus, maar met een gemiddeld cijfer 9, scoren ze dit jaar hoger dan afgelopen jaar.

Air Aroma is daarom natuurlijk trots wereldwijd geurpartner te zijn van deze bijzondere hotelgroep!
Om het gastvrije karakter van NH extra kracht bij te zetten is de exclusieve geur Excellent Welcome by NH ontwikkeld. Deze delicate, frisse geur bestaat onder andere uit kardemom, lis gecombineerd met verse jasmijn en nootmuskaat en geurnoten van gember en kaneel.
Dus ontdek deze prachtige signature geur en “Verken de wereld met NH!”

Air Aroma draagt bij aan ultieme evenementen-beleving bij Golfbaan Naarderbos

Post Image

Prachtig gelegen aan het Gooimeer in Naarden ligt Golfbaan Naarderbos; een geweldige locatie om te werken aan je golfvaardigheden op de uitdagende 18-holes baan. Maar ook een locatie om te genieten van een goede kop koffie, goed glas wijn of één van de culinaire hoogstandjes op het fraaie terras. Sinds begin 2015 beschikt Golfbaan Naarderbos over nóg een hoogstandje in de vorm van haar revolutionaire evenementenlocatie ‘The Arena’. Remco Smits, eigenaar van het complex en bedenker van dit concept, zocht naar een evenementenlocatie, waarbij alle zintuigen geprikkeld worden.

In samenwerking met een verschillende partijen heeft hij The Arena omgedoopt tot multi-zintuiglijke evenementen locatie: met state-of-the-art video-mapping kan met één druk op de knop het thema in de ruimte rond veranderd worden. Met hoogwaardige 360-graden projecties kan men de visuele beleving veranderen van onderwaterwereld naar een rustique naaldbos; van een tropisch palmstrand naar een knisperend haardvuur. Samen met de bijpassende geluidseffecten waan je je in een volledig andere wereld.

Onlangs is de finishing touch aangebracht door een geurinstallatie van Air Aroma; naast de audiovisuele beleving wordt nu ook het geurzintuig geprikkeld. Via het aanwezige luchtbehandelingskanaal wordt subtiel en efficient de geur in de ruimte verspreid. De klant kan kiezen uit een assortiment geuren, dat in de loop der tijd verder uitgebreid wordt met speciaal voor Naarderbos ontwikkelde geuren.

The Arena; een unieke en inspirerende evenementenlocatie waar alles harmonisch met elkaar verbonden is. Air Aroma is trots onderdeel te zijn van dit unieke project. Meer informatie vindt u op www.naarderbos.nl. Bezoek ook eens onze nieuwe Facebookpagina.